Színes ceruzák a drapp terítőn. A pirosra az van írva: Ádám. A lilára: Noé. A fehérre: Mózes. A kékre: Ábrahám. A sárgára: Izsák. A zöldre: Jákob. A bordóra: Dávid király. A feketére: Sámson. A narancssárgára: Salamon. Egy férfikéz egyszer az egyik ceruzát veszi fel és ír vele majd leteszi a tolltartóba és rögtön fölvesz egy másikat. Ádámmal azt írja: Éva. Megjelenik egy Sophia Loren a fölirat mellett, ahogy heverészik a fűben. Ábrahámmal azt írja le: Sára. Egy szolid, fekete hölgy képében jelenik meg. Dávid tolla azt írja: Betsabé. Gina Lolobrigida hozza karján a kis Salamont a kertben. Sámsonnál Delillah neve kerül a papírra és Kim Wilde jelenik meg egy parókával a kezében, ami vélhetőleg Sámson haja. Izsákkal Rebekát jeleníti meg, Mózessel Czipporát, Jákobbal Rachelt. Mindig áttűnik a kézzel írt szöveg mellett a hölgy, hogy amikor majd leteszi a kéz az íróeszközt, beleolvadjon a kerub-mintás háttérbe. Salamon Sába királynőjét írja a lapra narancssárga irónnal. Ő az utolsó grafit ceruza, akit belehelyeznek a dobozba és a háttérben kirajzolódik egy táj. Liget, virágzás és paloták sora. Az első kastély udvarán Ádám ül pólóban a kerti székben és Bibliát olvas. A piros pólójára rá van írva a neve, mint ahogy a későbbiekben mindenkinek, a nőknek is így lehet megtudni a kilétét. Ahogy lapoz, a pergamenek közül az Úr lép elő. És alkotja az olalbordát, amelyet kivett a férfiből - asszonnyá. Ádám felugrik és odalép hozzá, megtapogatja az arcát, a kezeit, Éva kinyitja a szemét. Ádám csak annyit mond: ez már csontomból való csont és testemből való test. Rögtön lesznek egy testté. Káin és Ábel gyerekként látható, amint versenyt futnak, atlétikai pályán. De hirtelen Ádámot látjuk, amint erre az eszeveszett sprintre, mint rémálomra felriad az ágyában. Éva odanyújt neki egy almát. Ádám beleharap és a harapás fog-nyomain, a csutkából kikél egy bárka: Noé integet az ablakból az égnek. Egy galamb száll fel, szárnyai nyomán új snitt. Ablak keretében: Ábrahám szerelmeskedik Sárával. Most nem a pólókon vannak a nevek, hanem képaláírás gyanánt. Sára néhány másodperc után felugrik és kiszól a sátorból: Hágár, gyere be! Majd Hágárral látjuk Ábrahámot és rögtön fölsír Ismael. Sára alszik Ábrahám ölében és ott látjuk mellettük Izsákot babaként, kezében egy kis fénykép: Rebeka. A leendő nej. A képből kihámozódik Jákob és Ézsau. Ézsau színes bőrű nőkkel körülvéve fürdik egy gyönyörű tóban, pálmákkal övezve, a parton ki van írva egy táblára: elsőszülöttség eladó! Az égből egy tál lencse lebeg le, Jákob elé, aki viszi Ézsaunak. A lencsefőzelékből új film növekszik fel. Jákob Lábánnal vitatkozik egy tengerparton. Nem volt szép Tőled, hogy leitattál a nászéjszakám előtt és Ráhel helyett Leát ejtettem teherbe miattad. Sebaj, mondja Lábán, az idősebbet adtam elsőnek el. Hét év múlva a tiéd a másik, ha nem botránkozol meg. Jákobot látjuk, amint a létra alján áll és angyalok járkálnak le-fel. Egy követ tesz a feje alá és szundikál. Álmában látja a tizenegy fiát, amint meghajolnak József előtt Egyiptomban. Majd a Káin és Ábel futóversenye. Felriad. Ott áll mellette Ráhel, megsimogatja Jákobot, szeretkeznek. A feje alatti kőből újabb képkocka lesz: Mózes Czipporával sétál. Pólóikon a személynevek. Mózes és Czippora. Mózes kezében a fejedelmi bot, amivel szétválasztja a vizet. Csak sétálnak gondtalanul és megnyílik előttük a Vörös tenger. A tenger föltornyosult habjaiból kirajzolódik a kaszás, amint az elsőszülötteket aratja Egyiptomban. Rajzolt figurák, csontok, piramisok. Diadalmenet a pusztában, káprázatos tánc, Miriám dobol, Józsué gitározik, a Sabbath Song aláfestő zenéjével. Izrael boldog. Mózes szerelmeskedik Czipporával, majd édesdeden szundítanak a sátorban. Mózes is Káin és Ábel észbontó futóversenyére ébred s riad fel. Új kép: Dávid király kukucskál a palota tetejéről, figyeli Betsabét, ahogy zuhanyozik. Majd a fejére tesz egy kendőt, gyötrődik, szenved, de csak Betsabé képe lebeg a szeme előtt. Előbukkan József alakja, amint elmenekül az erőszakos egyiptomi nő elől, dzsekije viszont ott marad, fölmerül Ábrahám és Hágár alakja a felhők között majd Dávid is Káin és Ábel versenyfutására riad fel. Majd ott áll az ágyánál Káin és Ézsau. Majd újra Betsabé meztelen alakja. Dávid is fut azon a pályán, ahol Káin és Ábel. De kifut a stadionból és Betsabé karjaiba szalad. Gyönyörű erdő, jázminok, mandragóra, pálma és akácok. Megölettem a férjedet. ordít Dávid és Betsabé befogja a száját. lehúzza a fűbe és szeretkeznek. Egy próféta nézi őket, Nátán. majd a palotában Dávid hallgatja a próféta intelmeit. leborul, Istenhez kiált. Koporsó, benne Betsabé elsőszülött gyermeke. temetési menet. Ott van Ábel, Káin, Sámson, József, Ábrahám és Izsák. Majd egy fehér ruhás szakállas, szimpatikus férfi lép oda Dávidhoz. Megbocsáttattak a bűneid. kegyelmet kaptál. A második fiad: Salamon megírja az Énekek Énekét. Mondja a fehér ruhás és férfiasan átöleli. Betsabé meghajol a pap előtt. A temetési kép széttörik. Előbukkannak a ceruzák az elejéről. Salamon pólóján a neve és fut az atlétikai versenyen, megelőzi Ábelt és Káint is. A nyakába akasztják az aranyérmet. A dobogó első helyén áll és felolvas: SÁRON RÓZSÁJA VAGYOK. A VÖLGYEK LILIOMA. MINT LILIOM A TÖVISEK KÖZÖTT. Olyan az én mátkám. Mint az almafa az erdő fái között. Ebben a pillanatban Ádám ugrik az emelvényhez és odaadja az almacsutkáját Salamonnak. Salamon a mögötte álló, fehér ruhás papnak nyújtja át, aki természetesen szakállas. A fehér ruhásnak nincs név a ruhájára hímezve. Ő átveszi a megharapott almát és a dobogó melletti serlegbe ejti, amiben vér van. Itt elsötétül a kép. Majd újra az első helyezett Salamon olvas, most már a szövetség ládája, a FRIGYLÁDA mellett. SZÍNMÉZET CSEPEGTETNEK A TE AJKAID, ÉN JEGYESEM, MÉZ ÉS TEJ VAN A TE NYELVED ALATT. A TE RUHÁIDNAK ILLATA, MINT A LIBÁNUS ILLATA.
2010.02.26. 12:10
Puskás Tamás Péter: Animációs Biblia - Szent Dekameron
Címkék: puskás tamás péter
2 komment
A bejegyzés trackback címe:
https://kismagyardekameron.blog.hu/api/trackback/id/tr621791975
Kommentek:
A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.
kondor ervin 2010.03.01. 20:52:56
Egy stylist elmeséli az evangéliumot - posztmodern bukéja van, sűrű, elegánsan anakreoni. Végül tényleg, a bűnbocsánat kegyelem és hit által vehető át ha hisz a vér bűn eltörlő radírjában. És hogy az eredendő bűnre vonatkozik-e? Nagy kérdés. Igen.
Brand Ábel istván 2010.03.29. 13:19:04
A pályázati kiírásra oly mértékben reflektál, hogy átröpül magasan fölötte. Emígy meg sűrű és érdekfeszítő.
Utolsó kommentek