HTML

Kis Magyar Dekameron

Az Unió Film és a Litera közös projektje.

A LITERA SZERZŐI

IMPRESSZUM

Nagy Gabriella és Szekeres Dóra projektfelelősök.

Kapcsolat:

magyardekameron@gmail.com

litera@litera.hu

Utolsó kommentek

Friss topikok

2010.03.08. 14:38 magyardekameron

Al Petherson: Levelek a frontról

Címkék: al petherson

2021.jan05
Kedves Joseph!
A mai nap volt az első, amikor "végre" ellenséggel is találkoztunk, másabb mint a filmekben. A felkelők nagyon kemény diók, akár 4-5 emberünket is legyűrik. Ma először ontottam ki egy ember életét, és furamód nem érzek megbánást, sőt, még inkább dicsőségnek találom. Nagyon hiányzik a ház, anya barátságos hangja, te, és a barátok
Üdv: Brian

2021.jan.13
Kedves Joseph!
Kezd a helyzet eldurvulni itt. Megvolt az első halálközeli élményem: egy repesz a fejem fölött átívelve egyik bajtársam homlokába fúródott. Utána órákig néztem merev szemét. Mintha csak erre vágyott volna, ártatlan nyugodt tekintete nem sejtet semmit, ha nem lenne lyukas a feje, azt hinném, boldogan halt meg. Most jövök rá, hogy pénz ide vagy oda, az élet a legnagyobb kincs
Üdv: Brian

2021.febr.27
Kedves Joseph!
Egyre elkeserítőbb ez a mihaszna vagdalkozás, bábnak lenni egy hamis, kapzsi hatalomnak, aki le se szarja, hogy élünk még. Érzem az ólomsúlyú terhet a vállamon, hogy kb 200 000 000 ember élete múlhat azon, hogy mit tszek. A halált érzem a bőrömön, a levegőben égett hús, és vér szaga terjeng. Nem csak a flekelőkkel harcolunk, hanema belső démonainkkal is. Nem látom az igazság fényét a mesterkélt nagyhatalmaktól.
Üdv: Brian

2021.márc.5
Kedves Joseph!
A tököm tele van a háborúval! Értelme nincs, de reklámja az van! Várom már a végét, a felkelők kevésbé ellenségeim, mint a politikusok. Miért kell a saját kis harcukba az Amerikai Gárdát is belevonni? Már nem látom azt a dolgot amiért kijöttem a frontra.
Üdv: Brian

2021.márc.31
Kedves Joseph!
Érzem, közel a vég. Kedvtelen vagyok, utálom hűn szeretett KFJ-352-esem, amivel annyi ember halálát okoztam. A filmeken csak egy dolog nem látszik: a félelem, ami megtör, felemészt, csontig hatol.
Üdv: Brian

2021.ápr.15
Joseph!
Érzem. Itt van. Eljön érte. Én vagyok a következő. Csak mégegyszer láthatnálak testvérem, beszélgethetnénk, akkor boldogan halnék. Mondd megy anyának hogy üdvözlöm
Üdv:Brian

2021.máj.21
Tisztelt Joseph Sepheld!
Sajnálattal értesítjük, hogy testvére Brian Sepheld életét vesztette, hősi halált halt. Osztozunk mélységes fájdalmában, a holmijaival az állam, mint saját tulajdonnal rendelkezik.
Részvéttel: Ben Harrison, tábornok
Al Petherson: Egy őrült gondolatai
Miért élünk? Mi a célunk? Érzem a nyomást, a feszültséget,
lassan beleőrülök, körülöttem láthatatlan ketrec rácsai tartanak örökös bezártságba,
magányra vagyok ítélve. Az arcom tűzforró, szemem csillog a könnytől, és magam sem
értem min, de röhögök, egyre jobban. Mozognom kell, muszáj valamit csinálni, elkezdek
sétálni valamerre nőies zavaromban. A rossz emlékek előtörnek, körbetáncolnak, bosszantanak,
mint az óvodások a kiközösített gyereket. Lehet hogy az vagyok, egy kiközösített gyerek.
Az emberek elmennek mellettem, rám sem néznek, átlátnak rajtam, porszem vagyok az életük szőnyegén(:D).
Miért nem segítenek? Nem látszik, hogy segítségre lenne szükségem? A láthatatlan ketrec szűkül, a levegő kínoz,
égeti a bőröm, nem tudom miért, de kedvem támad hemperegni a hóban.Már majdnem meg is teszem, mikor feltűnik
az úton egy nagyon szép lány, ennél szebbet nem is láttam. Eljátszok a gondolattal, milyen jó lenne egy ilyen gyönyörű lány
férje lenni, remélem megszólít ez a tünemény. De lány elmegy mellettem, rám se hederít. Hirtelen elvesztem az eszméletem,
de amit utána látok az nem tetszik: Térdelek a hóban, két kézzel szorítom a (már) vérző orrú lány torkát, Hirtelen megdöbbenek,
elengedem a lányt. Élet, mit tettél velem? A lány vállára hajtom a fejem és sírok. És furamód, a lány elkezd vigasztalni. Minden
gondomat elfeledem, reszketek, mint egy nyárfalevél, ő barátságosan néz tengerkék szemeivel rám, majd egy heves csókban
összeforrunk. Csodálatos volt az este, ám az élet megint pocsékul kibaszott velem. Felkelek, a lány nincs mellettem,
a mellkasomra rúzzsal írva: "Köszönöm, hogy nem védekeztél, már nem egyedül vagyok AIDS-es!"
A szívem kalapál, a szívinfarktus hamar végez velem. Túl hamar...
Nem akarok meghalni! Élni akarok! Segítsetek!
Al Petherson: A vöröshajú kislány
Emma kinézett az ablakon. A hó nagy pelyhekben hullott alá a sötétségben. "Már csak hat nap karácsonyig!" Amióta anya üzleti úton van, ő vigyáz a rendre. Már lefekvéshez készülődött, de nem bírta ki, hogy ne bámuljon ki az ablakon. Akkor is ezt szokta csinálni, amikor Anya bezárkózik azokkal a bácsikkal. De most anya nincs itt. Emma lassan átment az emlegetett szobába, a padló mély recsegése visszhangzott a szűk panelházi folyosón. Az ajtó kilincse halk kattanással nyílt, Bent anya parfümjének illata belepte a levegőt. A franciaágy mellet egye éjjeliszekrény porosodott. Vajon mit rejt? Nézzük meg. A korhadt faajtót recsegve nyitotta. Bent a sarokban egy kis doboz volt. Emma lassan a doboz felé nyúlt, ám ekkor hideg futotta át az egész testén, Egy kéz fogta a jobb vállát, orrát megcsapta az alkohol bűze. Háta mögül egy borízű hang:
-Hé kislány hogy-hogy így egyedül?
Ereiben meghűlt a vér, egész testében remegett. Halkan dadogta:
-Ké...kérem! Ezt maga sem akarhatja!
-Na! Te is akarod!
A részeg arccal Emma felé közeledett, szája csókra nyílt. Ebben a pillanatban egy üvegszilánk hasította át a torkát, a nyílt sebből Emmára spriccelt a vér. A férfi próbált segítségért kiáltani, majd holtan esett össze.
Emma bámul ki az ablakon, nézi a szállingózó hópelyheket. Most, hogy a bácsi is üzleti útra ment, már nyugodtan nézheti a nagy hóesést. Véres arca ártatlanul mosolyog, nehezek a szemhéjai, lecsukja egy picit, de fel nem nyitja.
 

Szólj hozzá!

A bejegyzés trackback címe:

https://kismagyardekameron.blog.hu/api/trackback/id/tr541819017

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása